Hírlevél

Facebook

Naptár

2020. Július
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 

IFT - fascia tréning

Mi is az a fascia?

 

Mostanában „mindenki” a fasciáról beszél… de tudod-e, valójában mi az, és miért is olyan fontos számunkra?

 

A fascia egy elasztikus neuromiofasciális (ideg-, izom-, kötőszöveti) rendszer a testben, amiben a sejtek élni tudnak. Egy látható, kollagén alapú szövet, ami ellenáll a húzóerőnek.

A fascia véd és tartást ad, hogy feszültségmentesen, energikusan éljük az életünket.

 

Ha megfelelően elasztikus, akkor az energia tárolására, azaz megnyúlásra és elasztikus visszaugrásra képes.

 

„A fascia a mozgás/stabilitás egyenletének hiányzó eleme” – mondja Tom Myers az Anatomy Trains könyv szerzője. Myers az elsők között volt, akik a fasciával komolyabban foglalkozni kezdtek és elkezdték vizsgálni és megérteni a mozgásszervi problémák holisztikus mivoltát.

 

Az elasztikusság azért fontos, hogy a sérülések kivédése mellett hatékonyan, a lehető legkisebb energiabefektetéssel tudjunk mozogni a hétköznapokban is. A repetitív, ciklikus emberi mozgások, mint például a járás és a futás, ezt a beépített elasztikus rendszert használják a testben. Járáskor például a talpi fascia és az Achilles-ín dobja előre a sarokcsontot, és a comb oldalában található iliotibiális szalag pedig a medencét húzza jobbra-balra…

 

Tensegritás: a terhelés elosztása

 

A testünk nem koncentrálja a terhelést egy pontra. Épp ellenkezőleg, ezt igyekszik elkerülni. A fasciális hálózat az egész testre kiterjedő, feszültség- és terheléselosztó rendszerként működik. A helyes mozgásmintákra is igaz, hogy a terhelés a lehető legegyenletesebben oszlik el a testben. Ha valahol feszültség keletkezik, az gyakran azt jelzi, hogy egy adott pontra túl sok terhelés jut.

IFT - Integrált fascia tréning célja:

Tanítsuk meg újra az idegrendszerünket és izmainkat arra, hogy szét tudja tolni a csontjainkat, visszaállítsa a lordózisainkat, és kifeszítse a kötőszöveti hálót annak érdekében, hogy amikor funkcionálisan gyakorlunk (többek közt járunk), minimális izommunkát kelljen csak használnunk, és a fascia elasztikus energiáját tudjuk használni.

Ha esetleg a már kialakult rossz minták, degenerációk miatt már nem tudja a test felvenni a „tensegrity” modellt, akkor NMPT órán megnézzük, teszteljük a tested, hol és hogyan kompenzál. Majd megmutatjuk az idegrendszerednek, hogyan tud természetesen jól működni.

Ha ezt jól megtanuljuk, akkor maga a mozgás lesz az egészséget fenntartó rendszer, ami állandóan stretchinget gyakorol a szövetre. A szöveti vízháztartást szabályozza, elkerüli a letapadásokat.

A fizikai és pszichés terhelés miatt sajnos nem így éljük, mert benne maradunk a feszült állapotban, és nem tudjuk kifeszíteni a hálónkat. Innentől kezdve kialakul a rossz idegrendszeri lefutási irány, ami ízületi kompenzációhoz, majd degenerációhoz vezet. A sérült fascián hegek keletkezhetnek, és ezek a területek szintén alkalmatlanok lesznek az optimális mozgásra.

Tehát újra kell programozni a rendszert :)

Hatással lesz a:

  • hormonháztartásra,
  • anyagcserére,
  • és a pszichére is.

A technika megfelelő (újra) oktatás mellett egy önfenntartó javulási folyamatot eredményezhet, így jelentősége óriási! Vidd magaddal, és indulj el a fejlődés útján!

Az integrált fascia tréning a szabadban zajlik. Vékonytalpú cípőben, mindenféle szabad mozgást zavaró tényező nélkül.. (Pl. se táska, se teli zsebek. Papírzsepi és 1 db (kocsi)kulcs lehet nálad. Esetleg övtáskában mobil. Folyadékot is a kocsiban hagyjuk a tréning ideje alatt.

Jelentkezz be az időpontfoglaló segítségével a fascia tréningre!

Honlap készítés