Hírlevél

Facebook

SUNYA

sunya meditacio

  • A Sunya fő célja: hogy megnyugodjon az elme a béke elérése érdekében. Fókuszálva cselekedjünk a kötelességünk teljesítése és a jólét elérése érdekében.

  • Sunyában eddzünk, hogy összehangoljuk / egyesítsük Testünket, Légzésünket és Elménket.

  • Az ősi szanszkrit nyelven írt szövetség YOGA néven ismert. Tehát a SUNYA gyakorlata igazi JÓGA.

  • 5 ezer éves technika. A „jóga” szanszkrit eredetű jelentése: egyesülés, mely alatt a test, a lélek és a szellem harmonikus egységét érthetjük.

  • Mivel a légzés koordinálja elménket és testünket, ezért a gyakorlat középpontjába helyezzük. Így a Légzés edzésével edzhetjük az elménket és a testünket.
Egy részlet Dr. Rajesy S. Savera - Dr. Lim SUNYA könyvéből, ami hamarosan magyar nyelven is elérhető lesz.
"Az öt erkölcs, amit a visszavonulás során tanítottam, elengedhetetlen. Ezek az egyén személyiségének építőkövei. Ne feledd, hogy ez az öt erkölcs emberré tesz bennünket, ami megkülönböztet minket az állatoktól.
1. Nem ártok senkinek.
2. Nem hazudok senkinek.
3. Nem veszem el azt, ami nem az enyém.
4. Nem fogom megzavarni a család és/vagy a társadalom harmóniáját.
5. Nem fogom mérgezni magamat és másokat."

Sunya meditáció folyamata
Először is a fogalmat szeretném tisztázni. A Sunya szanszkrit nyelven azt jelenti, zéró, üresség. A gyakorlat legfontosabb eleme, hogy a visszaszámolás alatt kizárj minden más gondolatot és csak a légzésedre, a visszaszámolásra koncentrálj.
Sunya meditáció előtti gyakorlatok:
1, Karlendítés 50X- 100X kissé behajlított térddel, vállszélességű terpeszben. Szemek lehetnek lecsukva, vagy akár 45 fokban a talajt nézve is.
2, Légzés és számolás 1-10-ig. Mintha egy labdát fognál magad előtt belégzéskor felemeled, kilégzéskor leengeded.
3, Gyűjtsd össze az energiát magad körül a kezeddel és irányítsd az energia központodba (köldök tájék). 3X
4, Álló meditáció. Kezek még mindig tartják a képzeletbeli labdát és visszaszámolunk behunyt szemmel 9-0-ig. Légzési ciklusban számolj. Belégzésedet figyeld és kilégzéskor számolj. Engedj el minden gondolatodat ez az első igazi üresség állapota. Ez a ciklus tanít meg bármilyen helyzetben kikapcsolni.
5, Tenyér dörzsöl, majd a felmelegedett tenyeredet tartsd szemed előtt pár másodpercig. Utána finoman masszírozd meg az arcodat, fejedet, füledet, nyakadat vállaidat és lazán „porold” le magad, majd opcionálisan nyújthatsz is.
Sunya - ülő meditáció
6, Helyezkedj el egyenes gerinccel törökülésben. Ha tudsz használj bátran egy párnát a feneked alá, vagy támaszd meg a hátad. (akár ülve is csinálhatod, két lábad a talajon) Számolj vissza 9-0-ig majd, ha ez már beúszó gondolatok nélkül megy akkor 29-0-ig majd kellő gyakorlás után, ha ez is sikerül akkor 99-0-ig. Csak a légzésre és a visszaszámolásra fókuszálj!
7, Tenyér dörzsöl, majd a felmelegedett tenyeredet tartsd szemed előtt pár másodpercig. Utána finoman masszírozd meg az arcodat, fejedet, füledet, nyakadat vállaidat és lazán „porold” le magad.
8, Streaching, nyújtó gyakorlatok tetszés szerinti ideig
Csináld a teljes folyamatot, ha van rá időd. Ne érezd kellemetlenül magad azonban, ha néha csak az álló, vagy éppen az ülő meditációt sikerül megcsinálnod. A lényeg a napi rendszeresség. Napi 5 perc meditáció egy évben 30 óra, amit magaddal töltesz a saját elméd és fókuszod fejlesztésére. Napi 20 perc esetén ez már 120 óra!!! Ne felejtsd el, hogy akár többször 5 perc is hasznosabb naponta, mintha arra hivatkoznál, hogy nincs időd egyáltalán és nem gyakorlod!
120 óra alatt az elme alapfokon képes nyelvet tanulni, de ennyi idő alatt megtanul majd engedelmeskedni is neked.
És itt az oktatóvideó hozzá. A videónak a feladatok ismertetése a célja, nem pedig a videóra gyakorlás.
Végtelenül egyszerű gyakorlatok, hogy mindenki meg tudja csinálni.
https://youtu.be/PQd8GC7rwJI
Honlap készítés